سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره گرد...طبیب دوار بطبه...

تلاش برای گزارش ساعت به ساعت از روز عاشورا با ترکیب اوقات شرعی ک

    نظر

تلاش برای گزارش ساعت به ساعت از روز عاشورا با ترکیب اوقات شرعی کربلا با متن مقاتل
  طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در « گاهشماری ایرانی» واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی می شود 21 مهر سال 59 شمسی. تاریخ شمسی هم که مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با درآوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ، حرف های مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند. ما اینجا اوقات شرعی روز 21 مهر به افق کربلا( که در طول قرون حداکثر 3+- دقیقه اختلاف می تواند داشته باشد) را استخراج کرده ایم و روایت مقتل نگارها را با این ساعت ها تنظیم کرده ایم.

5:47 اذان صبح

*امام(ع) بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند:« اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
*آن طرف نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند. ادامه مطلب...

وضعیت حجاب این گونه باشد، عذاب الهی نازل می شود

    نظر

*مسئولین چرا برای حجاب کاری نمی کنند؟!

حضرت آیت الله علوی گرگانی، وضعیت حجاب در جامعه را عذاب آور دانسته و گفتند: مسئولین امر کجای این قضیه هستند؛ چرا کاری برای وضع موجود نمی‌کنند؟!

ایشان با اشاره به عذاب قوم نمرود توسط پشه‌ها، خاطرنشان ساختند: وقتی خدای متعال می‌فرماید اگر عذابی را برای امتی نازل کند هیچ کس نمی‌تواند جلو ی آن را بگیرد، « اذا ارادالله بقوم سوء» می‌تواند این کار را بکند، همچنان که برای قوم نمرود این کار را کردند، و با پشه، نمرود و دار دسته‌اش را از بین بردند.

*غیرت ها کم شده است!

 معظم له یادآور شدند: متاسفانه امروز عفت و حجاب از جامعه برچیده شده؛ غیرت ها کم شده است و از کنار این همه گناه با مسامحه می گذریم!

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: مردم با این همه گناه و فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر دچار بدبختی و ضلالت خواهند شد.