سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره گرد...طبیب دوار بطبه...

دفاع از مردم غزه

    نظر

دفاع از مردم غزه

        

سخنان اردوغان :پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید. من خوب می‌دانم که شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف می‌گیرید و می‌کشید.من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می‌زنند تقبیح می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم، تشویق این قاتلین کودکان، و این قاتلین انسان‌ها، خود نوعی جنایت علیه بشریت است.
در حاشیه اجلاس داووس، نشستی با حضور رجب طیب اردوغان، شیمون پرز، بان کی مون و عمرو موسی ، با موضوع غزه برگزار شد.
در این نشست ، نخست وزیر ترکیه 12 دقیقه پیرامون آن چه در غزه گذشت و تحرکات سیاسی ترکیه برای توقف جنگ و کارشکنی های رژیم صهیونیستی در این مسیر صحبت کرد.سخنان او با آرامش و همراه با رعایت آداب بود.
پس از وی،شیمون پرز در مقام پاسخگویی به سخنان اردوغان، 25 دقیقه با صدایی بلند و حرکات فیزیکی خشم آلود و آکنده از تکبری آشکار ، خطاب به نخست وزیر ترکیه سخن گفت و از عملکرد ارتش صهیونیستی در غزه شدیدا دفاع کرده و سیاست های ترکیه را در قبال این جنایت ضد بشری تخطئه کرد.
با پایان یافتن سخنان «پرز» ، اردوغان،نخست وزیر ترکیه که در تمام مدت سخنرانی او مشغول نت برداری بود با اصرار از مدیر نشست خواست که به او وقت صحبت بدهد. وی در بخش دوم سخنان خود گفت:
جناب پرز! شما از من مسن‌تر هستی، صدایت هم خیلی بالا می‌رود. معتقدم که این طور بالا رفتن صدای شما ریشه در یک احساس روانی گناه دارد اما مطمئن باش که صدای من این طور بالا نخواهد رفت. پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید. من خوب می‌دانم که شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف می‌گیرید و می‌کشید. در سرزمین‌شما دو نخست وزیر پیشین بودند که حرف‌هایی دارند که برای من مهم است. شما نخست وزیرانی داشتید که می‌گفتند: «وقتی بر روی تانک وارد سرزمین‌های فلسطین می‌شود، در خود احساس لذت می‌کنم». شما با من با ارقام صحبت کردید، من هم حاضرم نام این افراد را ببرم، شاید در میان شما کسی کنجکاو باشد که بداند. من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می‌زنند تقبیح می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم، تشویق این قاتلین کودکان، و این قاتلین انسان‌ها، خود نوعی جنایت علیه بشریت است. توجه کنید. در این جا نمی‌توانیم از یک حقیقت صرف نظر کنیم. من در یادداشت‌هایم [از سخنان آقای پرز] خیلی نکته برداری کردم اما در این جا فرصت پاسخ‌گویی به همه آن موارد را ندارم در این جا من فقط دو مطلب را به شما عرض خواهم کرد. (در این هنگام مدیر نشست با عبارات و حرکات دست سعی می‌کند مانع از سخنان اردوغان شود)
- اردوغان دوبار دست مجری را پس زده و می‌گوید: «اجازه بدهید و صحبتم را قطع نکنید»:
اول این که [در ده فرمان ] تورات در بند ششم آمده است که: «نباید دست به قتل بزنید» اما در اینجا [فلسطین] کشتار می‌شود.
اما دوم؛ توجه کنید که این هم خیلی شنیدنی است «گیلعاد آتزمون» می‌گوید: «بربریت و توحش اسرائیل، بسیار فراتر از هرگونه ظلمی است»، در کنار این مطلب، «آوی شالوم» پرفسور «روابط بین‌الملل» از دانشگاه آکسفورد که در روزنامه انگلیسی «گاردین» این را گفته است: «اسرائیل به یک دولت راهزن تبدیل شده است»
(در تمام مدت ایراد نکته دوم، مدیر جلسه با حرکات مستقیم فیزیکی و حتی زدن دست روی شانه اردوغان، سعی در پایان دادن به سخنان او دارد. در این مرحله «اردوغان»از فرط غضب بر افروخته شده و بدون این که حتی به مدیر جلسه نگاه کند، دست او را پس زده و این گونه به سخنان خود پایان داد:
- از تو هم خیلی متشکرم!! از تو هم بسیار متشکرم!! برای من از این لحظه به بعد، «داووس» پایان یافته است. دیگر در اجلاس «داووس» حضور نخواهم یافت. شما اجازه صحبت نمی‌دهید. (اردوغان با دست به «پرز» اشاره کرده) 25 دقیقه صحبت کرد، (و با دست به خود اشاره می‌کند) 12 دقیقه صحبت کرد. این قابل قبول نیست.
(اردوغان با برداشتن یادداشت خود، بدون اینکه به پرز و بان کی مون نگاه کند از جای خود برخاست و جلسه را ترک کرد. در میان مسیر (عمر موسی) دبیر کل اتحادیه عرب، برخاسته و با او به حالت تحسین برانگیزی مصافحه نمود.
اردوغان به هنگام ورود به فرودگاه استانبول مورد استقبال گرم و پرشور بیش از پنج هزار نفر قرار گرفت که پرچم‌های ترکیه و فلسطین دردست داشتند. این افراد در بیرون از فرودگاه، پارچه‌هایی در دست داشتند که نوشته‌های آن‌ها از تشویق و تحسین اقدام وی در دفاع از فلسطینیان حکایت داشت. بر روی یکی از این پارچه‌ها نوشته شده بود: "فاتح داووس".
شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا گزارش داد که اتوبوس‌های بیشتری برای انتقال کسانی که می‌خواهند از اردوغان استقبال کنند آماده شده بودند.
نخست وزیر ترکیه در اظهارنظری کوتاه در فرودگاه عنوان داشت که به وی توهین شده است.
وی اضافه کرد که پرز پیش از ترک داووس با وی تماس گرفته و ابراز تاسف کرده است. اردوغان گفت: وظیفه من حمایت از غرور مردم ترکیه است.

منبع: خبرگزاری تابناک


هرکس به خدا و روز واپسین ایمان دارد، نباید همسایه خود را آزار ده

پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله : مَن کانَ یُؤمنُ باللّه‏ِ والیَومِ الآخِرِ فلا یُؤْذی جارَهُ
هرکس به خدا و روز واپسین ایمان دارد، نباید همسایه خود را آزار دهد.
الکافی : ج 2 ، ص 667 ، ح 6 (میزان الحکمة : ج 1 ، ص 487)


جایگاه قبر امام حسین (علیه السلام) درى از درهاى بهشت است

امام صادق (ع) می فرمایند: کامل الزیارات، ص 271، باب 89، ح 1

موضع قبر الحسین (علیه السلام) ترعة من ترع الجنة.
جایگاه قبر امام حسین (علیه السلام) درى از درهاى بهشت است.


مناجات

مناجات

الهی هرچه مرا از دنیا نصیب است به کافران ده و آنچه مرا از عقبی نصیب است، به مؤمنان ده.
مرا در این جهان یاد و نام تو بس و در آن جهان دیدار و سلام تو بس. خداوندا! یک دل پردرد دارم و یک جان پرزجر، عزیزدوگیتی! این بیچاره راچه تدبیر.
کریما! گرفتار آن دردم که تو دوای آنی،‌ بنده‌ی آن ثناام که تو سزای آنی، من در تو چه دانم تو دانی.
الهی! عنایت تو کوه است و فضل تو دریاست. کوه کی فرسود و دریا کی کاست.
الهی! یادتو میان دل و زبان است و مهر تو میان سروجان یافت. الهی مهربان بردبار! ای لطیف و نیک یار آمدم بدرگاهی خواهی به نازدار و خواهی خوار.
لطیفا! چراغ دل مریدانی و انس جان غریبانی.


من پروردگار عزیز شما هستم، پس هر کس خواهان عزّت دو جهان است باید

قال رسول الله (ص) کنزالعمال، ح 43101

إِنَّ اللّه‏َ تَعالى یَقولُ کُلَّ یَوم: أَنَا رَبُّکُمُ العَزیزُ، فَمَن أَرادَ عِزَّ الدّارَین فَلیُطِع العَزیزَ

خداى تعالى هر روز مى‏فرماید: من پروردگار عزیز شما هستم، پس هر کس خواهان عزّت دو جهان است باید که از خداى عزیز اطاعت کند.


مهدی باکری

کنار جاده صفى آباد دزفول، مزرعه هاى کاهو برق مى زد. گفت «وایسا بخریم.»

چندتایش را همان جا شستیم و دوباره راه افتادیم. چند برگ کاهو خورده بود که گفت

«کسى توى لشکر کاهو نداره. یادت باشه رسیدیم اهواز، به تدارکات بگم واسه همه بخره.».