سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره گرد...طبیب دوار بطبه...

ذکر الله اکبر

    نظر

روز قیامت شخصی را به عرصه محشر می آورند، چون پرونده زندگی خود را بررسی می کند، می بیند عمل پسندیده ای که به وسیله آن در میزان، وزن و اعتباری داشته باشد وجود ندارد. بنابراین از خود ناامید و مأیوس می شود. در همان لحظه از جانب حق ندا می رسد: «به بهشت من درآی».
عرض می کند: خدایا! من از خود، عمل صالحی سراغ ندارم تا به خاطر آن داخل بهشت شوم. در این هنگام حضرت حق می فرماید: «شبی از شب ها بیدار شدی و از این پهلو به آن پهلو شده، در همان حال کلمه «الله اکبر» را به زبان جاری نمودی و آن را فراموش کردی، ولی من آن را فراموش نکردم؛ زیرا فراموشی بر من روا نیست و این کرامت، پاداش آن عمل است».

 

 

 

از امام صادق روایت شده که فرموده است: بهای بهشت گفتن لااِلهَ اِلاّ اللّه و اللّه اکبر می باشد.

و نیز از آن حضرت نقل شده است: جبرئیل به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله عرض کرد: خوشا به حال کسانی از امّت تو که بگویند: لااِلهَ اِلاّ اللّه وَحْدَهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ.»

و نیز از آن حضرت روایت است که هرکس در هر روز ده بار بگوید: «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلاّ اللّه وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَه إلها واحدا أَحَدا صَمَدا لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَدَا» خداوند چهل و پنج هزار حسنه در نامه او ثبت و چهل و پنج هزار سیئه از نامه عمل وی محو می کند و چهل و پنج هزار درجه او را بالا می برد.

 

التماس دعا